woensdag 22 februari 2012

In het nieuws: Polen drinken liever bier.


Wat weet jij over Polen? Wist jij bijvoorbeeld dat zij liever bier drinken of wijn dan een fles wodka? Ik wist het niet. Wel weet ik dat mijn oude buurvrouw een Poolse was, maar zij was toch echt een jus d'orange fan. En flessen wodka of wijn heb ik nog nooit daar in huis zien staan. Het is dan ook één groot misverstand dat Polen vooral wodka drinken. 

Ik kan jou wel vertellen wat hun lievelingseten is. Dat is namelijk pierogi. Oké, grote kans dat jij nu net als ik geen idee hebt wat dat is. Ik ga het voor je googlen. 

Tadaaa, kijk eens hoe snel dat gaat. Hieronder zie je pierogi. Dat zijn deegkussentjes gevuld met onder meer kwark, gehakt en aardappelen. Je kunt het een beetje vergelijken met ravioli, maar dan zijn ze groter. 


Nu ben ik erg benieuwd wat jouw lievelingsdrankje en lievelingseten is. Laat je het achter in de comments?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten