donderdag 23 februari 2012

Sluikreclame.


Kennen jullie het programme: 'Help! Ons kind is te dik'? Dan hebben jullie vast en zeker ook de overduidelijke reclame van onder andere Junami appels, Kango Jumps en de Tefal Actifry gezien. Mijn vriend in ieder geval zeker. Hij volgt het programma niet, zegt hij. Ik weet wel beter. Zodra het programma op staat, stopt zijn studie achter de laptop en komt hij er 'eventjes' bij staan. Niet veel later zit hij op de bank naast mij.

Het leuke is dat hij mij telkens aan de sluikreclame herinnerd. Dat hoeft niet, want ik ben een communicatiestudent. Die hebben daar oog voor. Maar al ben je geen communicatiestudent, dan zul je je er waarschijnlijk nog aan storen, omdat het zo OVERDUIDELIJK is. 


Nu kan je zeggen wat je wilt. Maar sluikreclame werkt! Wij zijn nu namelijk de trotste ouders van een, jawel, Tefal Actifry. Overigens niet mijn idee, maar van vriendlief. Hij wil gezonder leven en zijn missie is om mij ook gezonder te laten eten. Prima, doe mij nog maar een portie frietjes. 

We hebben net gegeten, maar vriendlief is al bezig met de aardappels te schillen voor de Actifry. Update volgt.

2 opmerkingen:

  1. WV backstabber! Philips Airfryer is beter/gezonder/sneller dan de Actifry, Eindhovensch product en door IO Delft ontwikkeld.. wordt alleen niet aangeprezen door Nicolette :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee man, niet alles geloven wat ze zeggen! Lees de consumentenbond er maar eens over: http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/keuken/friteuses/philips-airfryer/philips-airfryers-friteuse/testresultaat-philips-airfryer of check http://www.youtube.com/watch?v=7HplCUXmxnE. Hij is dus ongezonder (10x zoveel acrylamide, kankerverwekkend bevonden bij proefdieren), slechter (er kan maar 800 gram i.p.v. 1,5 kg in en hij draait de maaltijd niet rond, wat alleen een voordeel geeft voor kruimige snacks) en langzamer.

    BeantwoordenVerwijderen